::Attention::
  • This blog download stuff contain only links to other sites on the Internet
  • I do not host or upload any file here
  • The article are written in English & Bahasa Malaysia.

Thursday, March 8, 2018

mari dengar cerita budak² zaman sekarang
yok!

mari dengar cerita budak² zaman sekarang
ada pakai jubah ada yang separuh telanjang
ada macam² kulit putih tukar hitam
ikut suka hati apa peduli halal haram
masa kecik² cita² jadi doktor
bila besar jadi lupa
jadi player jadi gangster
apakejadahnya ayah dulu jugak berkata
mak garu kepala masa depan huru hara
orang bercinta dia pun gatal nak ikut
bila maruah dah tergadai
baru dada rasa semput
ini kisah anak dara belumnya pemuda
macam² ada
sampai tak tahu cam mana nak mula
sekolah belum habis dah lagak macam dewasa
islam hanya pada nama semua dia nak cuba
boleh main cuba cuba
boleh main raba raba
main sama sama
bila kena sama rasa
tepuk dada tanya selera
tanya iman tanya diri
tanya kaki siapa bagi sampai kita boleh diri
aku cuma cerita apa yang ku nampak
terpulanglah kat korang nak terima ker tak


CHORUS
budak zaman sekarang perangai pelik
orang kata buruk dia pandang semua cantik
tak serik
mana pergi rasa segan
kalau kata orang kurang² bukan tuhan
umat manusia bergantung pada ilmu
setakat tunjuk otai tak ada orang respek kat lu
memang begitu
dunia untuk orang bijak
pandai² hidup kalau tak nak kena pijak

cuba² usha tengok² sekeliling
bukan tengok dinding
tapi minah senget mata juling
dia bukan buta cuma buat buat tak nampak
dia rasa seronok jadi budak rosak akhlak (ish²)
harga diri murah jual badan kat lelaki
macam balak dia pun ambik dia buat bini
sedarlah diri
sedarlah dari mimpi²
apa hari² kau memang gelap tak ada pagi
orang pakai seksi sebab laki suka tengok
kalau lawa tak apa
cuma lawa sikit dari momok (bluek)
pusingkan pandangan
tengok pulak benda baru
budak jadi player walau belum tumbuh bulu (bulu?)
apa benda tu
khatam pun belum kering lagi
dah pandai pulak cita main sana main sini
tukar perempuan hari²
bukankah kau tu muslim
nak mintak jantina tukar perempuan macam musim
macam main game
boleh buat sesuka hati
cuba pikir balik ke mana kita lepas mati
tak payah kerek² kita semua bukan hebat
ingat atas sana ada kuasa lagi kuat

CHORUS
budak zaman sekarang perangai pelik
orang kata buruk dia pandang semua cantik
tak serik
mana pergi rasa segan
kalau kata orang kurang² bukan tuhan
umat manusia bergantung pada ilmu
setakat tunjuk otai tak ada orang respek kat lu
memang begitu
dunia untuk orang bijak
pandai² hidup kalau tak nak kena pijak

jom tengok² budak² dekat sini
perangai pelik dia orang tambah sikit dengan perangai gedik
dengan jersi besar
rantai pulak nak tukar rantai
topi kasi senget pastu garu tunjuk otai
pakai seluar besar badan badan macam buku
tepu angkat sikit tayang bulu kaki
tayang itu ini
tunjuk semua perangai buruk
memang teruk apa bila orang mula lagak beruk
buat apa sibuk² dgn trend masa kini
sanggup pakai mahal walau gadai itu ini
berhabis duit cuma sebab nak perhatian
semua atas sebab nak diri diperhatikan

inilah hakikat
kita pentingkan luaran
anugerah tuhan lebih sekadar ucapan

CHORUS
budak zaman sekarang perangai pelik
orang kata buruk dia pandang semua cantik
tak serik
mana pergi rasa segan
kalau kata orang kurang² bukan tuhan
umat manusia bergantung pada ilmu
setakat tunjuk otai tak ada orang respek kat lu
memang begitu
dunia untuk orang bijak
pandai² hidup kalau tak nak kena pijak


0 comments:

Post a Comment

Categories

Quote of the day

Follow Us by Email

Jom Cuba Resepi

Visitor

free counters

Blog Archive

Calendar

Lets Talk

Lowyat.NET

Resources



Your Infos

Followers